Laughter Yoga

Motto: Trăiește clipa! Râzi, fii emoționat /Că-I cel mai bine săfii echilibrat! PROGRAM DE DEZVOLTARE PERSONALĂ -self-image, self-awareness, self-control- Modulul I: Laughter Yoga: Terapie de râs, exerciții de râs și respirație Modulul II: Mindfulness Modulul III: Stima de sine și Cele 7 emoții de bază (frică, bucurie, tristețe, mânie, dispreț, dezgust, uimire)   Obiective:
No student enrolled
  • 0 lesson
Free

Motto: Trăiește clipa! Râzi, fii emoționat /Că-I cel mai bine săfii echilibrat!

PROGRAM DE DEZVOLTARE PERSONALĂ

-self-image, self-awareness, self-control-

Modulul I: Laughter Yoga: Terapie de râs, exerciții de râs și respirație

Modulul II: Mindfulness

Modulul III: Stima de sine și Cele 7 emoții de bază (frică, bucurie, tristețe, mânie, dispreț, dezgust, uimire)

 

Obiective:

Acest program își propune să ofere copiilor sprijinul necesar pentru a obține și menține un bun echilibru psiho-emoțional, prin dezvoltarea capacității de auto-cunoaștere, identificarea resurselor interioare și dezvoltarea capacității de exprimare. De asemenea, un alt obiectiv este ca în urma acestor ateliere, copiii să învețe că pot oricând să lucreze cu propria persoană, descoperind astfel lucruri valorase despre sine și despre cei din jur.

Tehnicile de lucru utilizate răspund nevoii ludice ale copiilor, fiind unele dintre cele mai variate și mai atractive, iar copiii află cum pot face față diferitelor situații de viață cu care se confruntă, apropiindu-se unii de alții, experimentând stări afective pozitive, bucurându-se de sentimentul unității cu copii de aceeași vârstă.

 

Beneficii:

😊 Energia naturală – exprimată prin corp, râs, joc, 

😊Un aport mai mare de oxigen, respirație corectă

😊Creșterea capacității de autocontrol

😊Creșterea stimei de sine

😊 Întărirea sistemului imunitar

😊 O mai bună capacitate de concentrare

😊 Creșterea încrederii în sine

😊 Un mai bun echilibru emoțional

😊 Creșterea coeziunii grupului, conectarea cu alte persoane

😊Stat în bancă și concentrare – perioade lungi de timp

😊Mediu academic competitiv

 

Modulul I: Laughter Yoga: Terapie prin râs (exerciții de râs și respirație)

😊 L’aughter party

 

Laughter Yoga este un fenomen global cu peste 10.000 de Cluburi Sociale LY, aproximativ în 70 de țări (pe toate continentele), apărut în 2011 și în România. Laughter Yoga  reprezintă o rutină  de exerciții unice în care sunt combinate exerciții de râs necondiționat și exerciții de respirație (pranayama). Misiunea LY este de a îmbunătăți starea de sănătate a beneficiarilor, de a aduce bucurie și pace în lume prin râs. Râsul este universal și nu are bariere lingvistice sau culturale.  LY folosește legătura corp-minte (minte-corp) pentru a schimba starea psihică prin gesturi fizice (aplauze, mișcări specifice ale corpului și exerciții de râs și respirație)

 

Pe scurt, Ly:

😊 Ce e? râs fără motiv, fără umor, fără glume 

😊Cum râdem? Contact vizual, veselie – râs real și contagios 

😊 De ce LY? Exerciții fizice + respirație 

😊Ce spune știința? Corpul nu poate diferenția între râsul fals și cel autentic = beneficii la nivel fizic și mental 

😊 Când? 1995, India, medicul Madan Kataria

Modulul II: Mindfulness

Mind-ful-ness=Mind-think-less

 

Mindfulness este un proces psihologic prin care persoana se concentrează să își aducă și mențină atenția asupra tuturor evenimentelor din interiorul și exteriorul său care se realizează în prezent. Conceptulestepreluat din tehnicileantice de meditatie budista, dar astăzi reprezintă o tehnică de concentrare intenționată a atenției asupra momentului prezent și a acceptării, fără judecată, a gândurilor, emoțiilor și senzațiilor ce ne definesc.

Cu ajutorul tehnicilor de meditație mindfulness, putem ajunge la o înțelegere de sine mai profundă, învățăm treptat să trăim acum și aici, fără regrete din trecut sau temeri legate de viitor.Practicarea lor, chiar și pentru o perioadă scurtă de timp, poate aduce o varietate de beneficii în îmbunătățirea stării de spirit, prineducareaatitudinilor care contribuie la calitatea vieții.

Esența tehnicilor mindfulness constă, în mare parte, în faptul că ne ajută să ne acceptăm experiențele, inclusiv cele dureroase emoțional, fără să reacționăm la ele cu aversiune și amânare.

Deși există nenumărate modalități de mindfulness,scopul tehnici de meditatie esete comun – de a acorda atenție gândurilor și senzațiilor prezente.

Modulul III: Stima de sine și Cele 7 emoții de bază (frică, bucurie, tristețe, mânie, dispreț, dezgust, uimire)

 

Oamenii experimentează o varietate de emoții în fiecare zi, de intensitate diferită. Emoțiile sunt realități subiective; aceeași emoție apărută în același context, poate avea intensitate sau efect diferit la două sau mai multe persoane.

Cuvântul emoțievine din latinescul emovere, în care e înseamnă exterior, iar movere înseamnă a mișca, făcând referire la impulsul care produce reacții.

Cele 7 emoţii fundamentale (numite şi emoţii de bază) sunt: mânia, frica, bucuria, uimirea, dezgustul, dispreţul şi tristeţea.Aceste emoţii sunt fundamentale pentru că sunt universale şi pot fi recunoscute la orice persoană.Dintre cele 7, cea mai “contestată” emoţie universală este dispreţul.

Stima de sine reprezintă un concept psihologic care reflectă evaluarea subiectivă per ansamblu a unei persoane, referindu-se la propria sa valoare. Este încorporată atât judecata persoanei, cât și atitudinea acesteia cu privire la sine. Stima de sine se reflectă în convingeri de genul. Sunt o persoană competentă, precum și stări emoționale precum triumf, mândrie, disperare, etc. Numeroase cercetări din domeniul psihologiei arată că nivelul stimei de sine influențează rezultatele școlare, starea de bine, satisfacția în viață, alegerile pe care le facem, etc.

Facilitator:

 

Lavinia Niță

 

Consilier psihopedagogic,

Laughter Yoga Leader, 

Profesor Teach for Romania,

Psihoterapeut în formare in terapii cognitiv comportamentale

 

Curriculum is empty

SHARE: