Minunea cunoașterii: curajul de a învăța explorând

În tentativele noastre de a da sens lumii în care trăim, adesea, avem nevoie de curaj pentru a ne impulsiona căutările/ explorările, pentru a ne atinge scopurile. Procesul de învățare nu ar trebui să ducă lipsă de această virtute/ calitate excepțională care face posibil ca lumea în care trăim să se învârtă, să se manifeste, să se creeze.

 

Centrul educațional EXPLORE 100+ este un loc unde curajul este valorizat ca mod de manifestare a ființei umane: fie că vorbim despre profesorul curajos, persoana responsabilă, reflexivă, care are încredere în forțele proprii și în copiii și părinții cu care interacționează și care își asumă eventualele eșecuri; sau despre copilul curajos, partenerul profesorului, abil negociator al propriei cunoașteri, curiosul care explorează natura/ materialele reciclabile și îndrăznește să treacă dincolo de limite, cel care colectează date din mediul său prin toate simțurile, perseverează și visează cu ochii larg deschiși; sau despre părintele curajos, partenerul copilului și al profesorului, cel implicat și care practică empatia și detașarea de propriile convingeri sau experiențe despre educație, punând presiune pe sistemul de instruire dacă este nevoie.

 

Centrul EXPLORE 100+ formulează un context educațional care împletește direcțiile de dezvoltare propuse de curriculum-ul oficial cu principiile educaționale ale abordării Reggio Emilia (Italia). Astfel, sunt valorizate relațiile de parteneriat / colaborare profesor – copil – părinte, accentual căzând pe crearea unei comunități de învățare; activitățile de învățare sunt proiectate atât din perspectiva competențelor școlare pe care copiii trebuie să le dobândească la sfârșitul unui ciclu școlar, cât și din perspectiva intereselor de la grupă/ clasă (curriculum-ul emergent, curriculum-ul copiilor); materialele folosite sunt diverse, accentul fiind pus pe cele natural și reciclabile.

 

EXPLORE 100+ îndrăznește să îmbrace în haine noi oferta școlară clasică: before & after school explorator, grupe mixte de grădiniță (2-3 ani, 3-6 ani), grupe mixte de școală (6-9 ani, 9 – 11 ani), cursuri dinamice și creative de limba română, limbi străine (engleză, spaniolă), matematică, istorie, geografie, arte (muzică, pictură), dezvoltare personal etc.

 

Împreună, să îndrăznim să credem în emanciparea școlii românești și să valorizăm încercările propuse de o echipă de oameni curajoși și cu dragoste pentru dezvoltarea umană armonioasă.